ביטוח חובה – למה אנחנו חייבים אותו ואיך אפשר להוזיל עלויות?

לא פעם אנחנו שומעים בכלי התקשורת השונים, על תאונות דרכים קשות ומחרידות בהן נפגעים אנשים, בין אם מדובר בנוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופניים או כלים אחרים. עבורנו, במקרים רבים, מדובר במספרים, אך עבור מי שחווה את התאונה ונאלץ להתמודד עם הפגיעות, מדובר בסיפור אחר לגמרי.

לצערנו הרב, בישראל מתרחשות לא מעט תאונות דרכים מסוגים שונים, בחלק לא מבוטל מהן ישנם נפגעים בגוף ובנפש אשר צריכים לקבל טיפול אחרי התאונה בשביל שהם יוכלו לחזור לשגרה, אם הדבר אפשרי בכלל. באופן טבעי, עלויות טיפול שכזה יכולות להיות אסטרונומיות, בוודאי אם מי שאמור לשאת בהן הוא אדם פרטי, הנהג שאחראי על התאונה או הגורם שנפגע.

זו אחת הסיבות מדוע מדינת ישראל חוקקה את חוק ביטוח חובה המחייב בעלי רכב לרכוש ביטוח ולחדש אותו מדי שנה, כתנאי לכך שהם יוכלו להשתמש ברכב שלהם באופן חוקי. הביטוח אמור לתפוס עבור פגיעות גוף לכלל הנהגים שאמורים להשתמש בו, כך שאם חס וחלילה אחד מהם מעורב בתאונה, אזי שיהיה אפשר להגיש תביעה לחברת הביטוח לכיסוי הוצאות טיפול בנזקי הגוף.

למה המדינה דורשת שנרכוש ביטוח חובה?

המשמעות של ביטוח חובה היא מאוד פשוטה. בהיעדר פוליסה זו, אם תתרחש תאונה ויהיו בה נפגעים, הרי שהנהג הפוגע יצטרך לשלם את הוצאות הטיפול של הנפגעים בתאונה. זה דבר בלתי אפשרי מבחינה כלכלית ועלול להמיט עליו אסון בהיבט זה, ומנגד הנפגעים לא יוכלו לקבל את טיפול ראוי המגיע להם. מאחר וזה גם בלתי אפשרי שכל אחד יבטח את עצמו, הרי שהמדינה החליטה שבעל הרכב הוא הגורם האחראי לרכוש פוליסת ביטוח.

בהיעדר פוליסה כזו, מתרחשים שני דברים. ראשית, בעל הרכב או הנהג, פועלים לא כחוק והמדינה יכולה לשפוט אותם על כך. שנית, מי שיצטרך לשאת בהוצאות הטיפול של הנפגעים היא המדינה. כך למשל קורה במקרים של תאונות פגע וברח. אז לא יודעים מי הנהג, ולכן המדינה היא זו שלוקחת על עצמה את עלויות הטיפול בנפגע. מדובר בהוצאות לא פשוטות, בוודאי אם מדובר בטיפול ארוך ומתמשך.

איך אפשר להוזיל עלויות?

נכון שהמדינה קבעה שכל בעל רכב חייב לרכוש ביטוח חובה, אך היא גם קבעה שחברות הביטוח לא יכולות לדרוש כל סכום שהן רוצות אלא קבעה רף מינימום ומקסימום וכל פוליסה מותנית במאפיינים ותנאים שונים.

הדרך הנכונה להוזיל עלויות היא באמצעות השוואת מחירים דרך אתר סוכנות הביטוח Wobi. דרכו אפשר לקבל הצעות מחיר מחברות שונות, ואז להחליט איזו מבין ההצעות הכי משתלמת. זו הדרך הטובה ביותר גם לקבל מידע על פוליסות ביטוח חובה מכלל החברות וגם להוזיל עלויות. בצורה כזו, בעל הרכב יכול לרכוש ביטוח חובה בתנאים אופטימאליים ולהקפיד שהוא נוהג כחוק.

מוסך

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – אילו טיפולים נדרשים לרכב ומתי נהוג לבצע אותם

כל מי שרוכש רכב, מכל סוג שהוא, בפרט רכבי מיצובישי, צריך לדעת שעליו לקחת את הרכב שלו לטיפולים במוסך, על מנת שהוא יוכל להשתמש בו בצורה סדירה. חלק מהטיפולים הם קבועים, תקופתיים, ואחרים נדרשים על פי מצבו של הרכב, בין אם זה בעקבות תקלה, תאונה, חבלה או כל מקרה אחר.

ביטוח רכב

איך נקבעת העלות של ביטוח רכב?

גם אם לפעמים נדמה כך, גובה הפרמיה שגובה מכם חברת הביטוח על ביטוח הרכב אינו נקבע באופן אקראי. עלות הביטוח מחושבת על סמך מגוון גורמים, שעוזרים למבטחים להעריך את רמת הסיכון הכרוכה בלבטח אתכם ואת הרכב שלכם.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחזור החיים של מכונית זבל: מגרירה ועד גרוטאות

כשמכונית מגיעה לסוף חייה, היא הופכת לרכב זבל. זה יכול לקרות מכמה סיבות, כולל תאונות, בלאי או פשוט זקנה. ברגע שמכונית נחשבת למכונית זבל, היא כבר לא כשירה לכביש, והבעלים חייב להחליט מה לעשות איתה.

משלוח מהיר בארץ

משלוחי אקספרס הם שירות המעביר חבילות עד דלת הבית תוך שעות. משלוחי אקספרס הם שירות המעביר חבילות עד דלת הבית תוך שעות. הם מתרחבים והפכו

הובלות דירה זה לא מה שחשבתם!

מה ההבדל מאשר הובלות קטנות? איך כלל מתחילים לבצע מעבר דירה? את מי כדאי להזמין? מהם הטיפים שיעזרו לכם לחצות את זה בשלום!! כאן נעניק