ביטוח תכולה לדירה – מדוע אסור לוותר על זה

ישנן פוליסות ביטוח מסוימות, שאנחנו מקפידים לרכוש ולא מוכנים לוותר עליהן, למרות העלויות הגבוהות שעלינו לשלם תמורתן. מדובר על פוליסות ביטוח כגון, רכב, בריאות, חיים, עסק (במידה ויש לנו) ועוד.

ישנם לא מעט אנשים, בפרט צעירים, אשר בוחרים שלא להשקיע כסף ברכישת ביטוח תכולה לדירה. מבחינתם זה לא פוליסה הכרחית ולכן הם מעדיפים להשקיע את הכסף בדברים אחרים, למרות שהעלות היא יחסית נמוכה והתמורה היא עצומה, בוודאי אם חס וחלילה מתרחש אירוע שמחייב להשתמש בה.

ביטוח תכולה דירה יכולה להירכש כיחידה בפני עצמה ויכולה להירכש כחלק מביטוח דירה הכולל גם ביטוח מבנה. חשוב לציין, במקרים מסוימים אין צורך לרכוש ביטוח מבנה וישנם מקרים בהם אנחנו מחויבים לרכוש חלק זה (למשל כשאנחנו לוקחים משכנתא מהבנק), ואז עלינו להחליט האם להוסיף גם ביטוח תכולה. בכל מקרה, גם אם אין חובה לרכוש ביטוח מבנה, חשוב מאוד שנשקיע את הכסף הנדרש ונרכוש ביטוח תכולה.

 

מה זה ביטוח תכולה?

ביטוח תכולה מתייחס לרכוש ולחפצים שלנו, המצויים בדירה בה אנחנו מתגוררים ובחלק מסוים בשטחים משותפים. חשוב להדגיש, הפוליסה מתייחסת אך ורק לדירה אותה ציינו ברישומים. כלומר, אם אנחנו מחזיקים ברשותנו שתי דירות, אזי שנצטרך לעשות ביטוח תכולה לכל אחת מהן בנפרד.

פוליסה זו מאפשרת לנו לקבל כיסוי מחברת הביטוח במקרה של גניבה, שריפה, הצפה, נזקים אחרים שעלולים להיגרם, אסונות טבע מסוימים ועוד. במילים אחרות, אם חס וחלילה אנחנו נישאר בלי כלום, אזי שנוכל לפנות אל חברה והיא תספק לנו כיסוי כספי על פי תנאי הפוליסה.

הכיסוי יכול להיות מבוסס על ערך כספי דומה לערך המוצר ביום הנתון של האירוע או על סכומי כסף מסוימים שנקבעו מראש, באופן רחב וכללי. ישנן דרכים נוספות שהחברה ממנה רכשנו את הפוליסה, תחליט איך להעריך את סכום הנזק ולפצות אותנו.

 

למה זה חשוב?

ההיבט של ביטוח תכולה הוא חשוב ומשמעותי מהסיבה הפשוטה, אנחנו לא יכולים לדעת מתי ייגרם נזק או כל דבר אחר שידרוש מאיתנו להזדקק לכספי הביטוח. אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בכל יום מתמודדים עם מצב בו תכולת הבית או חלק משמעותי ממנו נגנב, אבד, נהרס או כל דבר אחר, באופן כזה שנוכל להשתמש בפוליסה ולקבל את הכיסוי הרלוונטי בשביל שתהיה לנו אפשרות לקנות חפצים חדשים.

אם לא נרכוש פוליסת ביטוח, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציה בה נידרש לרכוש את הפריטים השונים מהכיס שלנו. זה יכול להשפיע עלינו מבחינה כלכלית, ובמקרים מסוימים, אם מדובר על אירועים קשים וחריגים, זה בוודאי לא יהיה פשוט גם מהיבטים אחרים. לכן, מוטב להשקיע את העלות השנתית לרכישת הפוליסה ולדעת שיש לנו את האמצעים הנדרשים למקרה שחס וחלילה קורה משהו.

מוסך

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – אילו טיפולים נדרשים לרכב ומתי נהוג לבצע אותם

כל מי שרוכש רכב, מכל סוג שהוא, בפרט רכבי מיצובישי, צריך לדעת שעליו לקחת את הרכב שלו לטיפולים במוסך, על מנת שהוא יוכל להשתמש בו בצורה סדירה. חלק מהטיפולים הם קבועים, תקופתיים, ואחרים נדרשים על פי מצבו של הרכב, בין אם זה בעקבות תקלה, תאונה, חבלה או כל מקרה אחר.

ביטוח רכב

איך נקבעת העלות של ביטוח רכב?

גם אם לפעמים נדמה כך, גובה הפרמיה שגובה מכם חברת הביטוח על ביטוח הרכב אינו נקבע באופן אקראי. עלות הביטוח מחושבת על סמך מגוון גורמים, שעוזרים למבטחים להעריך את רמת הסיכון הכרוכה בלבטח אתכם ואת הרכב שלכם.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחזור החיים של מכונית זבל: מגרירה ועד גרוטאות

כשמכונית מגיעה לסוף חייה, היא הופכת לרכב זבל. זה יכול לקרות מכמה סיבות, כולל תאונות, בלאי או פשוט זקנה. ברגע שמכונית נחשבת למכונית זבל, היא כבר לא כשירה לכביש, והבעלים חייב להחליט מה לעשות איתה.

משלוח מהיר בארץ

משלוחי אקספרס הם שירות המעביר חבילות עד דלת הבית תוך שעות. משלוחי אקספרס הם שירות המעביר חבילות עד דלת הבית תוך שעות. הם מתרחבים והפכו

הובלות דירה זה לא מה שחשבתם!

מה ההבדל מאשר הובלות קטנות? איך כלל מתחילים לבצע מעבר דירה? את מי כדאי להזמין? מהם הטיפים שיעזרו לכם לחצות את זה בשלום!! כאן נעניק